Zamieszczone przez QBA
Hamowanie lewą nogą jest fajne ale...
Zwiń
X
-
Hamowanie lewą nogą jest fajne ale...
.....w Octavii się nie da :cry: bo nie można jednocześnie hamować i operować gazem bo dziad odcina dopływ paliwa. Czy można to usunąć we wmiarę łatwy sposób (VAG albo cuś), już mnie szlag trafia :evil: . Ktoś już to przećwiczył??
Kiedyś na SS czytałem o tym i chyba Aligator ma to zdjęte ale jakoś tak niezbyt prosto.
pzdrOutlander
była OII 4x4 BMM
już nie ma Octa ASZ super fajna była
-
-
Rzeczywiście mam taki badziew zamontowany który pozwala w pełni wykorzystać lewą nogę Nie jest to zbytnio skomplikowane, odpowiednio puszcza lub odcina sygnał do ECU. Jeszcze nigdy mnie nie zawiodło
PS pozostałym serdecznie dziękuję za burzliwą dyskusję :lol: :terefere :lol:Outlander
była OII 4x4 BMM
już nie ma Octa ASZ super fajna była
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bendiPS pozostałym serdecznie dziękuję za burzliwą dyskusję :lol: :terefere :lol:
i zamiast się cieszyć, że nikt nie spamował to się czepiasz :wpysk:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MisiekWAWsam wskazałeś swojego dyskutanta :terefere
i zamiast się cieszyć, że nikt nie spamował to się czepiasz :wpysk:lacze
BTW sądziłem, że temat gnębi więcej osób 8)Outlander
była OII 4x4 BMM
już nie ma Octa ASZ super fajna była
Komentarz
-
-
sorki za odgrzewanie kotleta, ale...
Aligator - możesz zdradzić wiecej (w ogóle) szczegółow technicznych tego rozwiązania? od jakiegoś czasu chodzi mi to po bani i tak na prawdę poza odłączeniem sygnału z czujnika stopu nic mi do głowy nie przychodzi - póki co to tylko rozważania teoretycznebyła octa jest bora.. 1.9 TDI AJM
a teraz... znowu octa ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez f-lachaa moze troche lamerskie pytanie... po co robic cos takiego? ;o
W przednionapedowych autach, by pokonac podsterownosc i dac przednim kolom lepsza przyczepnosc w zakrecie, stosuje sie technike przyhamowywania lewa noga, gdy prawa jest caly czas na pedale gazu. Jednoczesne wcisniecie hamulca i dodawanie gazu powoduje przyblokowanie kol tylnych, a roznica przyczepnosci przednich i tylnych wywoluje nadsterownosc.
To tak w wielkim skrocie."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Dokładnie... samochód zupełnie inaczej zachowuje się w zakręcie, jak już zaczniesz stosować tą technikę trudno jeździć bez niej, a najgorsze jest to dziwne uczucie gdy wciskasz gaz do deski a samochód zwalnia.
Dlatego również przyłączam się do pytania jak to ominąć i czy bedzie to miało wpływ na powiecmy esp czy tez inne elektroniczne wspomagacze
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez karmela jak ta sprawa wyglada w O2
Wchodzisz w zakręt, lewą nogą hamujesz i gdy w tym momencie nadusisz gaz na maksa, to od razu obroty silnika spadają
Ciekawe jest to, ze miedzygaz mozna robić, czyli komp rozpoznaje, ze jest wduszone sprzęgło i wtedy pomimo ze masz wduszony hamulec, mozesz dodawać gazu.
ps. w fabii tez tak jest
Komentarz
-
-
Purchawa, raczej nie dokońca o to chodzi, tyłu samochodu w to nie ma powodu mieszać, wiadomo że też hamuje
bardzije chodzi o to ze kiedy przednie koła zaczynaja się uslizgiwać z powowdu utraty przyczepości, jednoczesne operowanie gazem i hamulcem powoduje zwiekszenie przyczepności przedniej osi samochodu (hamulec) przód auta "siada" a korekta gazem pozwala spowrotem wyprowadzić auto na obrany tor
.... zresztą niema co pisać poprostu trzeba samemu się tego nauczyc.. najlepiej na placu albo zamkniętym odcinku drogi
karmel, proszę cie nie próbuj tego w Octavii :wink:OII Golas ale z 1.9 TDI BXE
Komentarz
-
-
djczas, nie wiem jak jest z gazem na linke, ale pewnie co zrozumiale ten problem nie wystepuje, ale o takich tutaj nie rozmawiamy.
brutus, moja wypowiedz jest na podstawie tego co tlumacza instruktorzy ze szkol rajdowych, ale moze oni sie nie znaja.
Oczywiscie to co piszesz, tez jest prawda."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Purchawa, no ja tego też sam nie wymysliłemi sam się tego nie uczyłem na zasadzie prób i błedów bo by mnie na to stac nie było, nie pisałem ze hamujący tył wogóle nie pracuje i nie koryguje (mocno blokujący tył LAIKOWI razej przeszkadza niż pomaga). ... z tym że jego praca ma drugorzędne znaczenie, przynajmniej w seryjnych samochodach gdzie nie mozemy sobie korygować samodzielnie rozdziału siły hamowania
karmel, Po pierwsze jeździsz troszkę brawurowo, po drugie octavia z seryjnym zawieszeniem i swoim długim tylnym zwisem nie jest raczej dobrym autem do nauki tego nr.
OII Golas ale z 1.9 TDI BXE
Komentarz
-
-
brutus, hamowanie lewa noga ma jeden zasadniczy cel. Wyprowadzic auto FWD z podsterownosci i wprowadzic w nadsterownosc. A na jakiej zasadzie to dziala?
Ano wlasnie takiej, ze przyhamowujac tyl, jednoczescnie majac kola przednie napedzane, zwiekszamy przyczepnosc przodu przy jednoczesnym uslizgu tylu."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
To nie jest jedynie do tego. Są jeszcze dwie sprawy:
1. Wyjscie z zakretu pelnym ogniem bez laga
2. Mozliwosc redukcji przed zakretem z miedzygazem - i to jest najbardziej uzyteczne, bo niwelujemy roznice w obrotach pomiedzy walem korbowym a przeniesieniem napedu, z czego wynika lepsze "samopoczucie" powyższych.
Komentarz
-
Komentarz