Hamowanie lewą nogą jest fajne ale...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tymon
    RS
    • 2004
    • 2970

    Hamowanie lewą nogą jest fajne ale...

    Zamieszczone przez QBA
    Gdy turbina była sprawna to ponad licznikowe 240 (Na GPS pokazywało 230, czyli średnia 235), teraz turbina ledwo zipie i ciągnie do ok 220 :cry:

    Oponki 205/55R16
    jaki motor???
    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
    BMW serii 3... Radość z jazdy.
  • bendi
    Rider
    S_OCP Member
    • 2004
    • 465

    #2
    Hamowanie lewą nogą jest fajne ale...

    .....w Octavii się nie da :cry: bo nie można jednocześnie hamować i operować gazem bo dziad odcina dopływ paliwa. Czy można to usunąć we wmiarę łatwy sposób (VAG albo cuś), już mnie szlag trafia :evil: . Ktoś już to przećwiczył??
    Kiedyś na SS czytałem o tym i chyba Aligator ma to zdjęte ale jakoś tak niezbyt prosto.

    pzdr
    Outlander
    była OII 4x4 BMM
    już nie ma Octa ASZ super fajna była

    Komentarz

    • Aligator
      Ambiente
      • 2004
      • 162

      #3
      Rzeczywiście mam taki badziew zamontowany który pozwala w pełni wykorzystać lewą nogę Nie jest to zbytnio skomplikowane, odpowiednio puszcza lub odcina sygnał do ECU. Jeszcze nigdy mnie nie zawiodło
      www.dynosoft.pl

      Komentarz

      • bendi
        Rider
        S_OCP Member
        • 2004
        • 465

        #4
        Rzeczywiście mam taki badziew zamontowany który pozwala w pełni wykorzystać lewą nogę Nie jest to zbytnio skomplikowane, odpowiednio puszcza lub odcina sygnał do ECU. Jeszcze nigdy mnie nie zawiodło
        a da się to zrobić przez wtyczkę??

        PS pozostałym serdecznie dziękuję za burzliwą dyskusję :lol: :terefere :lol:
        Outlander
        była OII 4x4 BMM
        już nie ma Octa ASZ super fajna była

        Komentarz

        • misiekwaw
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7715
          • Ford

          #5
          Zamieszczone przez bendi
          PS pozostałym serdecznie dziękuję za burzliwą dyskusję :lol: :terefere :lol:
          sam wskazałeś swojego dyskutanta :terefere
          i zamiast się cieszyć, że nikt nie spamował to się czepiasz :wpysk:
          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
          http://www.disi-tune.pl
          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
          Był WRX
          Była Octa

          Komentarz

          • bendi
            Rider
            S_OCP Member
            • 2004
            • 465

            #6
            Zamieszczone przez MisiekWAW
            sam wskazałeś swojego dyskutanta :terefere
            i zamiast się cieszyć, że nikt nie spamował to się czepiasz :wpysk:
            jak mam spamować jak nikt nie spamuje. Ja mam tak mało postów lacze

            BTW sądziłem, że temat gnębi więcej osób 8)
            Outlander
            była OII 4x4 BMM
            już nie ma Octa ASZ super fajna była

            Komentarz

            • Aligator
              Ambiente
              • 2004
              • 162

              #7
              Zamieszczone przez bendi

              a da się to zrobić przez wtyczkę??

              masz na myśli przeprogramowanie softu przez gniazdo ??? hmm może się da ale jeszcze nikt nie znalazł tego miejsca w programie ;-)
              www.dynosoft.pl

              Komentarz

              • arci9
                RS
                • 2004
                • 2007

                #8
                PS pozostałym serdecznie dziękuję za burzliwą dyskusję
                Ty tyle nie narzekaj tylo przyjedz dzisiaj na spota :wink:

                Komentarz

                • bendi
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 465

                  #9
                  masz na myśli przeprogramowanie softu przez gniazdo ???
                  yhmmm.. właśnie tak

                  hmm może się da ale jeszcze nikt nie znalazł tego miejsca w programie
                  nie jest dobrze, oj nie lacze .

                  :idea a jak by tak dobrze poszukać
                  Outlander
                  była OII 4x4 BMM
                  już nie ma Octa ASZ super fajna była

                  Komentarz

                  • MiKruS
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7976

                    #10
                    Zamieszczone przez bendi
                    :idea a jak by tak dobrze poszukać
                    :lol:

                    Zycia by zabraklo.
                    TDI 205PS

                    Komentarz

                    • pawelski
                      Drive
                      • 2006
                      • 74
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      sorki za odgrzewanie kotleta, ale...
                      Aligator - możesz zdradzić wiecej (w ogóle) szczegółow technicznych tego rozwiązania? od jakiegoś czasu chodzi mi to po bani i tak na prawdę poza odłączeniem sygnału z czujnika stopu nic mi do głowy nie przychodzi - póki co to tylko rozważania teoretyczne
                      była octa jest bora.. 1.9 TDI AJM
                      a teraz... znowu octa ;-)

                      Komentarz

                      • f-lacha
                        Classic
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 27

                        #12
                        a moze troche lamerskie pytanie... po co robic cos takiego? ;o

                        Komentarz

                        • Purchawa
                          Admin
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 8007

                          #13
                          Zamieszczone przez f-lacha
                          a moze troche lamerskie pytanie... po co robic cos takiego? ;o
                          Pisalem juz kiedys o tym. :idea:

                          W przednionapedowych autach, by pokonac podsterownosc i dac przednim kolom lepsza przyczepnosc w zakrecie, stosuje sie technike przyhamowywania lewa noga, gdy prawa jest caly czas na pedale gazu. Jednoczesne wcisniecie hamulca i dodawanie gazu powoduje przyblokowanie kol tylnych, a roznica przyczepnosci przednich i tylnych wywoluje nadsterownosc.
                          To tak w wielkim skrocie.
                          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                          STOP ECO-TERRORISM!

                          Komentarz

                          • kamien
                            Classic
                            • 2007
                            • 10

                            #14
                            Dokładnie... samochód zupełnie inaczej zachowuje się w zakręcie, jak już zaczniesz stosować tą technikę trudno jeździć bez niej, a najgorsze jest to dziwne uczucie gdy wciskasz gaz do deski a samochód zwalnia.

                            Dlatego również przyłączam się do pytania jak to ominąć i czy bedzie to miało wpływ na powiecmy esp czy tez inne elektroniczne wspomagacze

                            Komentarz

                            • karmel
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 1363

                              #15
                              a jak ta sprawa wyglada w O2
                              TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                              Zobacz fotoblog

                              Komentarz

                              • kamien
                                Classic
                                • 2007
                                • 10

                                #16
                                Zamieszczone przez karmel
                                a jak ta sprawa wyglada w O2
                                no właśnie tak :szeroki_usmiech

                                Wchodzisz w zakręt, lewą nogą hamujesz i gdy w tym momencie nadusisz gaz na maksa, to od razu obroty silnika spadają

                                Ciekawe jest to, ze miedzygaz mozna robić, czyli komp rozpoznaje, ze jest wduszone sprzęgło i wtedy pomimo ze masz wduszony hamulec, mozesz dodawać gazu.

                                ps. w fabii tez tak jest

                                Komentarz

                                • Purchawa
                                  Admin
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 8007

                                  #17
                                  W calym VAGu tak jest. :|
                                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                  STOP ECO-TERRORISM!

                                  Komentarz

                                  • djczas
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 9612

                                    #18
                                    Purchawa, popraw mnie ale czy tak też jest np w 1.8t AGU tam jest linka z tego co pamiętam i problem z odcinaniem dotyczy aut które mają elektroniczny pedał gazu ale moge sie mylić

                                    Komentarz

                                    • brutus
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 329

                                      #19
                                      Purchawa, raczej nie dokońca o to chodzi, tyłu samochodu w to nie ma powodu mieszać, wiadomo że też hamuje
                                      bardzije chodzi o to ze kiedy przednie koła zaczynaja się uslizgiwać z powowdu utraty przyczepości, jednoczesne operowanie gazem i hamulcem powoduje zwiekszenie przyczepności przedniej osi samochodu (hamulec) przód auta "siada" a korekta gazem pozwala spowrotem wyprowadzić auto na obrany tor
                                      .... zresztą niema co pisać poprostu trzeba samemu się tego nauczyc.. najlepiej na placu albo zamkniętym odcinku drogi
                                      karmel, proszę cie nie próbuj tego w Octavii :wink:
                                      OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                                      Komentarz

                                      • karmel
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 1363

                                        #20
                                        Zamieszczone przez brutus
                                        karmel, proszę cie nie próbuj tego w Octavii
                                        a co sie może stać
                                        TURBO ŻYJE - TURBO PIJE

                                        Zobacz fotoblog

                                        Komentarz

                                        • Purchawa
                                          Admin
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 8007

                                          #21
                                          djczas, nie wiem jak jest z gazem na linke, ale pewnie co zrozumiale ten problem nie wystepuje, ale o takich tutaj nie rozmawiamy.
                                          brutus, moja wypowiedz jest na podstawie tego co tlumacza instruktorzy ze szkol rajdowych, ale moze oni sie nie znaja.
                                          Oczywiscie to co piszesz, tez jest prawda.
                                          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                          STOP ECO-TERRORISM!

                                          Komentarz

                                          • brutus
                                            Rider
                                            • 2006
                                            • 329

                                            #22
                                            Purchawa, no ja tego też sam nie wymysliłem i sam się tego nie uczyłem na zasadzie prób i błedów bo by mnie na to stac nie było, nie pisałem ze hamujący tył wogóle nie pracuje i nie koryguje (mocno blokujący tył LAIKOWI razej przeszkadza niż pomaga). ... z tym że jego praca ma drugorzędne znaczenie, przynajmniej w seryjnych samochodach gdzie nie mozemy sobie korygować samodzielnie rozdziału siły hamowania

                                            karmel, Po pierwsze jeździsz troszkę brawurowo , po drugie octavia z seryjnym zawieszeniem i swoim długim tylnym zwisem nie jest raczej dobrym autem do nauki tego nr.
                                            OII Golas ale z 1.9 TDI BXE

                                            Komentarz

                                            • kamien
                                              Classic
                                              • 2007
                                              • 10

                                              #23
                                              jak już będziesz próbował to sprawdź lusterko, czy oby na pewno nikogo nie ma z tylu :wink:

                                              Komentarz

                                              • Purchawa
                                                Admin
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 8007

                                                #24
                                                brutus, hamowanie lewa noga ma jeden zasadniczy cel. Wyprowadzic auto FWD z podsterownosci i wprowadzic w nadsterownosc. A na jakiej zasadzie to dziala?
                                                Ano wlasnie takiej, ze przyhamowujac tyl, jednoczescnie majac kola przednie napedzane, zwiekszamy przyczepnosc przodu przy jednoczesnym uslizgu tylu.
                                                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                                STOP ECO-TERRORISM!

                                                Komentarz

                                                • KruPin
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 517

                                                  #25
                                                  To nie jest jedynie do tego. Są jeszcze dwie sprawy:

                                                  1. Wyjscie z zakretu pelnym ogniem bez laga
                                                  2. Mozliwosc redukcji przed zakretem z miedzygazem - i to jest najbardziej uzyteczne, bo niwelujemy roznice w obrotach pomiedzy walem korbowym a przeniesieniem napedu, z czego wynika lepsze "samopoczucie" powyższych.
                                                  Forum Leasing.pl

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...